torsdag 19 augusti 2010

snart är det påsk.

Idag tog jag nästa steg för att återgå till min naturliga hårfärg. Sprang ner på byn och införskaffade hårblekning samt silverschampo. Traskade glatt hemåt i förhoppningarna om att "yaaay, tänk - snart kommer jag aldrig behöva färga håret igen, snart har jag min naturliga hårfärg!". Det första jag gjorde när jag kom hem var självklart att sätta i blekningen. Redan efter 5 minuter såg jag att det började bli ljusare. YAAY (som ni kanske inte vet är det sjukt svårt att bleka bort röda pigment, och speciellt hennafärg)!!
Sköljde ur blekningen 45 min senare, använde silverschampo, torkade håret och tittade mig i spegeln. Ungefär lika gult som en kyckling. SUCK.
Men vad hade jag väntat mig egentligen? Det går inte från rött till blont i ett kick. Men ändå.
Folk på Dallas kommer förväxla mig med typ solen, ett gult trafikljus eller tro att jag har en jävligt gul hjälm på mig. Får helt enkelt hoppas att Silverschampot snabbt gör susen...

Har för övrigt lidigt av extrem mensvärk hela dagen. Har känt mig som världens aprilväder med alla ups and downs och fläng och gorm hit och dit. Stackars min familj. Har även tryckt i mig 100 g choklad på kort tid. Mår illa. Men nu blir det promenad med vovven innan läggdags (har faktiskt lyckats fixa min dygnsrytm jävligt bra! Vaknade 07.55 idag - utan väckarklocka.).

Natti!

Webcamen gör inte min knallgula nyans rättvisa, men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar