måndag 18 oktober 2010

.

Det börjar dra ihop sig för höstlovet. Det ska verkligen bli enormt skönt att komma hem och bara ta det lugnt en vecka. Det är verkligen behövligt känner jag. Det är nog nyttigt att också få en objektiv syn på det hela. Och sen kommer det också kännas jättebra att återvända hit och ta tag i nya utmaningar och nya projekt. Jag vet ju redan att juljazzen väntar, samt alla dessa luciatåg. Förra året sade jag till mig själv att "detta blir det sista luciatåget jag gör". Har hållt på oavbrutet sedan kanske 5 års ålder. Men det verkar som att det måste bli ett till år av lussefirande. Hur less jag än är, så kan jag inte svika kören genom att banga helt på det. Men det vore onekligen fint och härligt att bara betrakta ett luciatåg någon gång, istället för att medverka i det. Nåväl. Lucialinne tänker jag i alla fall inte ha. Det är en annan sak som känns skitskum. Det börjar redan pratas om jul och lucia och allt. Igår fick jag grovmycket julfeeling när vi hade födelsedagsmys och typ alla internatare var där och vi hade tända ljus och massa cupcakes. Men det är väl länge kvar? Eller...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar