lördag 9 oktober 2010

En törst icke släckbar.

Befinner mig i ett skede i livet då jag har en enormt stor törst efter att lyssna på musik. Bara lyssna. När man går här så hinner man i princip aldrig lyssna på annan musik än det man spelar. Det kan vara ganska outtröttande, och de få stunder man hinner sätta sig vid Spotify och bara klicka runt är guld värda. Men när man inte har tid att göra det så förlorar man kapaciteten att söka fram bra musik själv. Det blir att jag lyssnar på de gamla låtarna man tyckte var bra. Och visst är de fortfarande bra, men när folk frågar vad jag lyssnar på kan jag inte svara på frågan. För man hinner aldrig lyssna på nåt. Det är grymt tråkigt.

Så nu, när jag har tappat förmågan att själv söka fram kickass musik, sträcker jag mig ut till den stora massan. Ge mig lite bra musik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar