fredag 19 november 2010

Country, smash och snöbad kan vara en otroligt bra kombo.

Igår var nog den roligaste kvällen på länge. Den började soft med uppspel av Ninas countryprojekt som var helt magisk, och sen slutade kvällen med en promenad längs bönerundan med massa snöbad. Så himla länge sen att det var fantastiskt roligt.
Men det roligaste hände just mellan de två sakerna. Det visade sig vara Smash-turnering i Granen, så jag drog mig dit och slogs av att det var så många människor det. Menmen, i brist på annan aktivitet joinade jag turnering - och självklart gick det svindåligt. Efter 2 rundor med 11 personer beslutades det envälligt att vi 4 tjejer som var närvarande skulle spela en match mot varann. Och jisses, vad ruggigt kul det var! Att få spela mot några som låg någorlunda på ens egen nivå. Svordomar flög hit och dit, hetsen växte, alla garvade, jag förstod nästan ingenting av vad jag gjorde men det gick i alla fall bra och hela spektaklet slutade med att jag vann! :D Den första Smash-matchen någonsin som jag vunnit, tror jag. Det kanske bor en liten gamer i mig trots allt. Any way.


Idag är det fredag, meaning helg, och eftersom läraren för dagen är sjuk så blir det att ta ut helgen lite i förskott. Skönt. Vill även passa på att gratta kära Gunnar som fyller 20 år idag! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar