torsdag 2 december 2010

Hälsningar från ett PMS-barn (eller..?) 3.

Mina inlägg i negativ andra fortsätter. Läs gärna Hälsningar från ett PMS-barn 1 och Hälsningar från ett PMS-barn 2.

Motivationen ligger verkligen längst ner just nu. Ingenting känns roligt, allt känns jobbigt. Det känns drygt att betala så mycket pengar för den här utbildningen när jag verkligen inte njuter av det. Och jag vet inte vad jag ska göra. Det har varit såhär hela tiden förutom de 3 första veckorna. Jag hade helst sluppit vara med på alla spelningar, och jag måste verkligen ta mig i kragen för att öva. Kunde inte bli mer sugen på jullov, men det är ändå inte så extremt lockande. Jag vet inte vad jag vill göra. Och det är frustrerande. Tanken på att hoppa av RM har till och med slagit mig, men det ska jag verkligen inte göra. Men att bara tanken har poppat upp är oroväckande. Vad har hänt? Hjälp!

1 kommentar:

  1. julia...säg till om jag nånsin kan göra nånting för dig. jag blir mer än glad om det finns nånting litet jag kan hjälpa till med. som jag uttryckte i brevet, jag har svårt att vara på topp, och oftast har jag jättesvårt för att ge mer än bara en mindre procentdel av mig själv på en daglig basis. det är jobbigt att tro på att jag både kan ge mer, men också på att andra vill ha mer av mig, att lita på att ingen skulle ta illa upp om jag tog mer plats. det finns en kollektiv demon som delar ut orättvist stora (och små) portioner av negativt tänkande till oss alla, och jag vet att det inte känns bra. say the word, jag kommer snart. puss

    SvaraRadera