söndag 19 juni 2011

Matlagning i förebyggande syfte..

..är en syssla som jag verkligen applicerar på min vardag nu när jag sommarjobbar. Måste ha med mig antingen middag eller lunch och då känns det enklast att laga nånting gott och rejält istället för att ta med sig typ en smörgås eller yoghurt, och då lagar jag alltid maten kvällen innan då man har energi. Kom på nu på kvällskvisten att jag ju måste ha lunch imorrn, och slängde ihop en gryta av lite rester jag hittade. Till min stora förtjusning blev den jättegod och har nu fått ytterligare en sporre att åka på jobbet imorrn!
Och bara för att jag är hemma och har tillgång till en systemkamera så fotar jag alltid maten jag lagar. Just den här rätten smakar godare än den ser ut..


Hittade lite quornbitar, morötter, potatisar och lök som jag stekte/kokade tillsammans med krossade tomater, vatten, creme fraiche och kryddor. Väldigt enkelt och väldigt gott! Och icke att förglömma en nyttig och god ingrediens som det nästan inte kan bli för mycket av: vitlök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar