torsdag 2 juni 2011

Tills vi ses nästa gång!

Igår lämnade jag Dalkarlså. Efter två års tid kommer jag nu inte tillbaka för att studera där. Men jag känner ändå att jag är klar där. Jag har gjort mitt och jag är redo för nästa steg i livet. Men hur ska man kunna lämna alla människor, alla vilka har bestått av mitt liv? Det är ju ni som har varit mitt liv.
Gårdagen bjöd på avslutning med tal från rektor, en och annan psalm, vårlunch med glassbuffé och självklart tårar och kramar i massor. Människan är en lustig varelse. Alla gnabb glöms bort, helt plötsligt kommer man sakna den där människan som man aldrig sagt hej till, och ändå så inser man inte (när man tom. sitter i bilen) att man är på väg bort. När kommer jag ha insett det? Om två veckor? När jag har packat upp alla saker?

Det är i alla fall otroligt skönt att vara hemma också. Och som sagt; redo för nästa steg. Vilket i mitt fall innebär jobb. Pengasparande. Resande. Det blir lite som en paus i min strävan att bli en kick-ass musiker. Den är nog välbehövlig.

Men av alla människor man kramade igår så var det en person som verkligen sa någonting som fastnade i mig och som värmde jättemycket. Så jag säger det nu till alla som läser det här; ändra inte på dig. Du är så jävla grym som du är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar