onsdag 17 augusti 2011


Jag dör av rastlöshet. Min sista arbetsdag var i fredags, har alltså inte ens haft semester i en vecka men jag kan inte sluta tänka på om jag kommer få jobb eller inte. Det vore bara så jävla skönt att veta att om 2 veckor, eller 1 månad, så har jag ett jobb att gå till. Jag önskar jag kunde slappna av och njuta lite av ledigheten men det går verkligen inte. Jag läser 4 sidor i en bok, sen måste jag ge upp för att koncentrationen brister. Jag sitter bara och försöker klura ut hur jag ska ordna upp min framtid. Jag börjar städa, men ger upp för att jag borde söka jobb istället. Sätter mig och kollar platsbanken, som jag gjorde för några timmar sen. Det har inte dykt upp några nya jobb. Och jag ÄR ju faktiskt JUST NU springvikarie. Jag är inskriven som det. Den 30e aug ska jag på en kurs så att jag själv kan lägga in när jag vill vara tillgänglig, vilket är jättebra, men just nu är jag tillgänglig hela tiden. Och det är bra. Men det känns ju ändå inte som ett riktigt jobb och självklart vill jag inte ha det så här i 1 års tid. Att aldrig vara säker på att få jobb. Då får jag ju magsår.
Jag har även jobbat hela sommaren. Hade 12 dagars ledighet i början på juni, och sedan dess har jag jobbat. Herregud, jag förtjänar ledighet! Varför kan jag inte bara njuta av det då? Fan för denna inbyggda stress. Jag vet ju att allt ordnar sig i slutändan, det gör det alltid. Just nu vill jag bara känna lite lugn så att jag kan koppla av och få nåt vettigt gjort. God damn it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar