tisdag 25 oktober 2011

Flitiga Julia.

Idag har jag - tro det eller ej - storstädat i princip hela huset. Det är alltid samma sak när det blir såhär. Jag ser lite damm och blir arg. Så tänker jag att jag bara ska dammsuga upp det, och så tänker jag att jag bara ska ta det rummet när jag lika håller på, och äh, vafan, jag tar hela övervåningen när jag håller på.. och så börjar jag dammsuga i trappen och så leder det ner till nedervåningen. Och så ser jag hur stökigt det är överallt, grejer som ligger och skräpar, så börjar jag dammtorka och ställa grejor på rätt plats etc. etc. etc. Har tom. rensat mitt badrumsskåp och kastat maaassor med plastflaskor och flera år gammalt smink som har samlat damm i en stor bytta som jag aldrig har orkat bry mig om.. har även tvättat kläder, hängt upp massa kläder i min garderob samt lagat två relativt seriösa maträtter i sann GI-anda (i vanliga fall blir det bara 1 seriös maträtt per dag, det är fan jobbigt att laga mat seriöst). Hann även hänga med far en sväng på storheden och inhandla snus och historietidning (storheden i mitt hjärta).

Här nedan ser ni först en liten linsgryta med blandsallad och ett av mina egenbakade bröd! En av de seriösa maträtterna. Till middag (den andra bilden) var jag extremt kreativ. Bestämde mig för att göra linsbiffar vilket aldrig har provats förut. Höll på att ge upp när de två första "biffarna" bara föll ihop och smeten vägrade samarbeta, men när jag adderade lite mjöl gick det mycket bättre. Använde grytan jag gjorde till lunch, knäckte i 6 st ägg, lite mer kryddor och senare då även mjöl. Asenkelt! Slängde även ihop en liten sås till, och serverade med blandsallad. Det blev faktiskt supergott! Till och med anti-vegetarianen till far tyckte att det var gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar