torsdag 17 november 2011

En av de bästa känslorna i världen..

.. är när man hittar musik som man brukade lyssna på. Tittade lite i en låda jag har haft under sängen i flera år, och hittade massa skivor med musik som jag heeelt hade glömt att jag lyssnade på! Det är så himla kul. Även om det kanske inte faller mig i smaken längre så är det ändå så himla kul att lyssna och minnas. Jag brände ofta skivor förut och har ganska många.. Här är några av banden jag lyssnade på:

Kittie
Detta tycker jag fortfarande är som skönt att lyssna på. Är nog fett live.

 Gothminister, var nog när jag höll på att övergå mer mot det elektroniska. Detta måste jag tyvärr bara skratta åt idag.

Welle:erdball. Här har jag nog helt övergått till synthen. Inte riktigt min smak idag.
På Spotify finns det bara ny musik av detta band, men denna var min favoritlåt:


VNV Nation. Detta är ju faktiskt riktigt bra. Spotify har inte deras två bästa album, så här är en låt från YouTube från en av deras skivor (Futureperfect) som jag nötte järnet.


Åh vilken nostalgitripp. Borde försöka glömma lite mer musik. Så jag kan återupptäcka det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar