fredag 20 januari 2012

Bojkotta Katrin och Mammor & Minimodeller!

Kollade som sagt på Debatt igår. Ett av ämnena dom diskuterade var LCHF-dieten. Katrin Zytomierska var där eftersom hon tydligen har lyckats gå ner 35 kg genom den här dieten. Jag har inget emot LCHF, men något som däremot upprörde mig var just Katrin. Hur tänker den här människan?
Efter programmet önskade jag att man kunde livechatta med henne eller något, så jag kunde fråga massa saker som jag undrar över. T.ex. hur hon, i sin bok om LCHF, kan skriva saker som att tjocka människor är äckliga och att de för att bli peppade ska titta sig själva i spegeln varje morgon och säga att dem är äckliga? Att när de är tjocka så är de olyckliga och fula, och när de är smala är de lyckliga och fina. Hennes svar i tv var: "ja, men det funkar ju". Okej. Alltså herregud!? Då menar ju hon att målet är det viktiga och vägen dit är oväsentlig. Då skulle hon väl lika gärna kunna uppmana de till att börja med tunga droger, eller att sluta äta helt? Katrin Zytomierska måste ha fettfobi som uttrycker sig såhär. Jag förstår verkligen inte detta. Enligt henne är smal = lycklig. Det är ju för fan på grund av såna som Katrin som vi har det här sjuka skönhetsidealet idag, där man överallt blir påverkad av smalhetsen. Smal är bra. Smal är hälsosamt. Smal är snyggt. Smal är det rätta.

Hur kan hon, i dessa tider, säga såhär? Ett stort jävla steg bakåt för utvecklingen mot ett bättre ideal. Hur många tonåringar tittade på Debatt igår? Hur många påverkar hon negativt? Jag förstår inte att det blev mer liv i studion igår än vad det blev. Så sjukt förbannad.

Ett annat ämne de diskuterade var det omtalade programmet "Mammor & Minimodeller" som sänds på tv3. Jag har inte kollat på det och tänker inte göra det heller.
Det som jag nyss skrev går ju hand i hand med det här. Utseendefixering. Så små barn som så tidigt får inpräntat i skallen att det är utseende som är det viktigaste. Och det är deras födäldrar som inpräntar det. Så jävla sjukt.

Jag tycker att alla ska bojkotta detta vedervärdiga program så att det får stänga ner.

1 kommentar:

  1. Åå, asså sicket pucko! Hon har tydligen bantat bort hela hjärnan också...

    Såg en halvtimme på mammor och mini-modeller. Jag dog och kommer aldrig mer se den skiten. Håller med i det du skriver..En mamma hade sin dotter som ett projekt typ. Hon sa att det var som hennes docka och hon ville verkligen att hon skulle lyckas med allt (modell, sångerska, ridning m.m.) Sorgligt!

    Låt barn vara barn!

    SvaraRadera