måndag 2 januari 2012

Hälsojulia tittar fram.

2a januari, nu kör vi igång! Är för tillfället dock extremt opepp och lite grinig pga detoxen som jag kör idag. Endast flytande, har druckit 3 små fruktjuicer och massa vatten och te utan honung. Min mage skriker efter varm mat, vad som helst! Men jag måste hålla mig disciplinerad, för jag vet att om jag smakar en makaron så kommer jag inte kunna hålla mig. Och kolhydrater är bland det sista jag vill käka.

Nåväl. Jag börjar som sagt med 1 dag detox för att rensa bort lite onödiga ämnen som jag under julen har proppat i mig. Sedan ska jag bara i princip vara nyttig. 1 månad utan godis, chips, fika, sötsaker - helt enkelt så lite socker och dåligt fett som möjligt. Sedan endast på helger (går det bra skipper jag det längre tid!).
Ska även försöka äta så lite kolhydrater som möjligt, och i så fall långsamma sådana. Mycket grönsaker och förhoppningsvis varierat. Detta ser jag fram emot, var nog veckor sen jag åt råa grönsaker! Ser även extremt mycket fram emot att laga mat, god och nyttig. Och även träningen, som jag ska hålla igång längre än 2 veckor... Måste ändå försöka mjukstarta så jag inte drar på mig nån muskelinflammation igen, eller benhinneinflamation. Ja, jag ser verkligen fram emot att försöka förändra min kropp samt bli medveten om vad man egentligen stoppar i sig.

Nu måste jag tänka på annat, för min mage blir mer sugen på mat när jag tänker på allt gott jag ska laga. Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar