måndag 9 januari 2012

Jag är på G.

Idag har jag fått mycket uträttat känns det som. Den känslan är så himla skön. Känslan av att vara på G, att ha tagit tag i saker som man har bävat för. Åkte in till stan och anmälde mig på PO:s trafikskola, känns så sjukt bra. Valde grundpaketet och fick teoriböckerna med mig på en gång och nästa vecka börjar teorikursen, samt att jag dagen efter det ska ha min första körlektion nånsin (OMG!!) och dagen efter det bokade jag in riskettan. Lika bra att sätta igång med allt så det blir gjort!
Är faktiskt galet pepp på att plugga nånting just nu, så större delar av dagen har jag haft näsan inkörd i teoriboken. Känns bra. Men samtidigt nervöst. Ändå körlektion. Kommer nog vara lite nervig då. Nåväl! Jag planerar att ta körkortet så snabbt som möjligt så jag kan ta mig härifrån.

Var även till polisen och fixade ett pass, och när jag kom hem ringde jag vikariesamordningen så jag hoppas kunna börja jobba på onsdag. Också nervöst. Men också skönt att ha nåt att göra på dagarna. Som man får pengar av. Väldigt välbehövda pengar! Jag förstår inte varför körkort måste vara så dyrt att ta. Som att halkbanan kostar 2400 kr. Helt sjukt!

Nåväl. Träningen går väldigt bra. Vägde mig idag och under föregående vecka har jag tappat ~ 0,7 kg. Väldigt nöjd! Kan iofs bero på att det var mensvecka förra veckan och att jag då sväller upp och samlar på mig vätska som nu har försvunnit, men vi får se vid nästa invägning om en vecka.. Idag har jag iaf inte gått nån promenad (pga den helvetiska kylan) men däremot kört crosstrainer 20 min och styrka 35 min. Det känns ordentligt i armarna! Hoppas på mildare klimat imorrn så jag kan gå långpromenad. Nu snart ska jag hoppa i säng och läsa Metro 2033!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar