fredag 6 januari 2012

Johan Theorin, jag älskar dig.

Senaste utlästa bok: Sankta Psyko av Johan Theorin. Shit, det var längesen jag läste en så sjukt bra bok. Så himla skönt det är, alltså känslan av att läsa en bok som är så otroligt välskriven är oslagbar.
Hade inga som helst förhoppningar innan jag öppnade pärmarna, men shit alltså. Det är ett mästerverk. En perfekt blandning av nutid och dåtid samt en massa oväntade vändningar gör att man aldrig tappar suget. Och slutet! Ska inte avslöja nånting men detta var ett slut helt i min smak. Jag kan ofta tycka att slutet är väldigt avgörande för om en bok/film är bra och här var det helt fenomenalt. Är helt salig. Så nu blir det att beställa lite böcker från denna (för mig) hittills oupptäckta författare.

Nu ska jag hoppa på crosstrainern och sen köra ett fyspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar