torsdag 19 januari 2012

Kallocain!

Har blivit förkyld. Men det är en sån där knäpp förkylning som jag hatar. Morgon och kväll mår jag skit, feber och taggtråd i halsen. Mitt under dan är jag ändå okej, om än lite slö. Sjukt jobbigt. Hoppas jag är frisk i helgen så jag kan jobba! Ska ändå provjobba på uno-x nån dag under helgen. Spännande!

Har hört talas om en bok vid namn Kallocain, skriven av en viss Karin Boye. Den ska tydligen vara samhällskritisk och futuristisk. Lite i stil med George Orwells 1984. På cdon kostar den 150 spänn, trots pocket på under 200 sidor. Ska leta vidare på nätet, får i annat fall låna den på bibliotek. Shit, det var verkligen längesen jag lånade en bok!

Har läst och kollat tv hela dan, fett tråkigt att vara sjuk. Men nu peppar jag inför säsongstarten av Debatt.


- uppdatering 10 min senare -

Jag hittade Kallocain på cdon för 39 kr. Beställde den samt Skumtimmen och Nattfåk av Johan Theorin. Jag vet att jag skulle hålla i mina pengar, men böcker är väl det bästa undantaget?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar