fredag 3 februari 2012

Hantverksjulia says hello...

.. eftersom jag idag gjorde nånting jag inte gjort på fleeera år. Jag köpte tyg! Jag är faktiskt helkass på att sy på symaskin, trots det har jag i mina dar lyckats åstadkomma ett helt fungerande kuddfodral till en av mina megakuddar. Detta tyg är vitt med svarta dödskallar på, och jag har på senare tiden känt att det inte riktigt passar längre.. Så jag tänkte bara titta förbi på Ohlssons tyger när jag var till stan idag, och så hittade jag ett jättefint tyg som det dessutom var 70% rea på! Ovan som jag är köpte jag alldeleeees för mycket tyg. Jag sa 4 m eftersom jag inte vet hur mycket man får, och det är ju som hela rullens längd och så 4 meter lång typ. Men det är bra. Funderar dessutom på att sy ett fodral till stickorna och virknålarna som nu börjar bli ganska många.

Lade dessutom av en visit på garnaffären och inhandlade ytterligare ett härligt Lovikkagarn i härlig senapsgul nyans eftersom jag upptäckte att de två jag redan hade inte skulle räcka till tubhalsduken jag håller på att göra. På etiketten står det dessutom att det är spunnet i Morjärv, vilket ligger typ 3 mil härifrån, så det är riktigt lokalproducerat också! Känns bra.

Mitt i denna härliga handarbetsperiod har jag upptäckt att jag har huvudvärk. Har haft det exakt varje dag i över en veckas tid, kanske två veckor. Extremt irriterande och uttröttande, och mamma tror att det är mina ögon. Hoppas verkligen inte på detta, undersökning för några hundra och glasögon för några tusen. Men det är nog ändå bäst att boka en tid om detta håller i sig.. Nåväl! Här kommer lite mysiga bilder på mitt fina tyg och garn.



1 kommentar:

  1. Det är verkligen rätt rubrik för din text idag!Vilket vackert tyg! Jag köper av dig om det blir något över, det går säkert att använda till något annat smått eller som komplement till en liten duk.

    SvaraRadera