torsdag 23 februari 2012

Kalorier.

Två promenader har hunnits avverkas idag; morgonpromenad med vovve och eftermiddagspromenad i solen. Härligt härligt. Mitt enda problem är mina lår som alltid blir så fruktansvärt kalla. Nåväl.

Bestämde mig för att räkna hur många kalorier jag stoppar i mig varje dag egentligen, och det är lite svårt att ta reda på exakt hur många det är men just nu har jag ätit mellan 900 - 1000 kcal. Det verkar rätt vettigt, har ändå ätit 4 mål av 6. Läste på internet att med mitt kön, längd, vikt och ålder ska jag ligga på under 1500 kcal / dag (allt som står på internet är sant och stämmer till 100%). Det känns lite lite, men det kanske stämmer eftersom jag inte är så lång.. Får se hur många kcal det har blivit i slutet av dagen. Borde ju äta rätt mängd egentligen eftersom jag inte ökar i vikt. Nåväl.

Ikväll ska jag träffa lille mjau, imorrn har jag körlektion och ska besöka ett gym som verkar väldigt lovande, men nu ska jag förbereda middag!

Detta är en sorts bild som jag kan bli så himla irriterad på! Vem fan ser ut såhär när den joggar? Jag ser iaf verkligen inte ut såhär. Ollonröd i ansiktet och säkert jättebesvärad. Fy fan..

1 kommentar:

  1. Haha, ollonröd...jag dör :D haha.

    Bara du inte äter under 1300 kcal, det är lägsta gränsen har jag lärt mig. Äter man mindre än det är det risk för näringsbrist. Eller inte bara risk, utan det leder till det..

    Go go hurtbulle :)

    SvaraRadera