onsdag 1 februari 2012

Om man ändå vore en björn.

Detta är vad jag har gjort idag. Enbart detta faktiskt. Mitt första par vantar! Har aldrig stickat såna förut, och oj vad kul det var. Och snabbt gick det. Mycket enklare än att sticka sockar (fast det är just därför sockar också är så roliga att sticka). Detta blir det mer av i framtiden kan jag lova!

För övrigt funderar jag på att gå i ide. Ta med mig ett lass böcker, TV-serier, garn och choklad och bara gömma mig tills det är ljust från 7 på morgonen till 8 på kvällen och plusgrader. Är det konstigt att norrlänningar är tystare av sig? Det är väl inte så underligt att man blir nedstämd av 19 timmars mörker / dygn, -20 i två månader och en 5-minutersglimt av solen en gång varannan vecka? Nä, nu går jag i ide. Väck mig när fågelkvitter hörs.

2 kommentarer:

  1. Åååh, vilka fina! Vill också ha..nu när det är kallt i Malmö.

    SvaraRadera
  2. Jättefina lovvikka-vantar! Det är roligt att sticka med tjockt garn o tjocka stickor, arbetet tar inte så lång tid . :)))

    SvaraRadera