måndag 20 februari 2012

semla eller ej?

Imorgon har jag körlektion och efter den ska jag och Viktor käka lunch på stan, förhoppningsvis på mitt favoritlunchställe som serverar "husmanskost", alltid med ett vegetariskt alternativ och där dryck, sallad från fett salladsbord, kaffe/te och hembakt mjukbröd ingår i priset. Imorrn är det även fettisdagen, och jag med mitt nystartade (idag) nyttiga liv funderar om jag ska äta en semla redan den andra dagen i mitt nyttliga liv? Alltså jag älskar semlor. Fettisdagen är typ den bästa dagen på hela året. Alla svullar.

Så jag tänker som så, att om jag äter en semla i den gamla bemärkelsen (att tjocka upp sig för att sedan fasta typ) så är det HELT OKEJ! Är nog inte helt omöjligt att det finns semlor på lunchstället imorrn också, och då blir nog frestelsen extra stor.. Nu när jag har varit så nyttig idag så borde jag väl få unna mig imorrn? Hehe. Nä, men det är ju faktiskt semmeldagen. Får se hur stort suget är imorrn..

1 kommentar:

  1. Klart grabben ska ha en semla ;)
    Så nyttig som du är i övrigt och med en lång rask promenad så kommer semlan glida genom kroppen obemärkt :)

    Jag ska lätt svulla en semla ikväll (dock efter ett jympa och ett danspass på Friskis)

    SvaraRadera