måndag 5 mars 2012

Dietist eller musiker?

Två vitt skilda världar. Jag har faktiskt blivit riktigt sugen på att plugga till dietist. Ända sen jag blev vegetarian har jag varit intresserad av kost och dess innehåll. Jäkligt konstigt känns det iaf, för jag har alltid varit så säker på att jag skulle plugga till musiker/musiklärare. Men läraryrket har aldrig känts lockande. Det känns faktiskt sorgligt att tänka att jag inte kommer plugga mer musik, samtidigt tänker jag att det aldrig är för sent. Och så länge jag har stora möjligheter att utöva musik på fritiden så borde jag vara nöjd. Eller? Gaaaaahh så svårt.

Men hur det än blir så tänker jag iaf plugga upp lite betyg, som Matematik B och NK B eftersom jag har IG i båda. Och som vanligt när jag får en idé så vill jag göra det NUUUUU. Så imorrn ska jag gå till vuxenutbildningens studievägledare för att kolla hur det verkligen fungerar. Vill ju även läsa upp lite andra betyg när jag väl är i farten (kollade mina betyg för nån dag sen, har MVG i alla musikämnen men dock inte i nåt annat ämne förutom Projektarbetet..) som historia, religion, svenska, engelska som jag egentligen har ganska lätt för. Men tydligen så kan man inte läsa upp betyg på "komvux" om man inte har IG? Eller nåt. Ska kolla upp det imorrn. Då har jag även körlektion! Väldigt skoj. Nåväl. Nu är jag pepp på att läsa upp betyg. Hoppas jag inte måste vänta till hösten..


What to do?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar