söndag 11 mars 2012

Happy birthday to me

21 år idag, ojojoj, nu börjar det. Vuxenlivet. På riktigt.
Nej då, jag är inte alls sådär egentligen. Siffran låter bara mycket vuxnare än vad jag känner mig. Nåväl. Dagen har bestått av att baka en tårta till mig själv, jag är faktiskt sjukt nöjd trots att det har tagit typ 4 timmar.
Ska börja baka hallongrottor nu (så sjukt gott!), har faktiskt aldrig gjort det trots att det verkar relativt enkelt. Men vi får väl se. Och tack för alla gratulationer jag fått idag! Alla är så himla söta.

Har färgat marsipanen blå, gjort blommorna av resterna av den ofärgade marsipanen, smält mörk choklad och hällt i den i en sprits (?) för att sedan spritsa ut på bakplåtspapper och låta svalna. Och shiiiiiiit vad jobbigt det var att färga marsipanen och att kavla ut den. Men det var ändå ingenting jämfört med att rengöra allt från smält choklad. Mycket svårare än man tror. Att få bort blå karamellfärg var ingen match i jämförelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar