torsdag 22 mars 2012

Kunskap är makt.

Åh, det finns alldeles för mycket att lära sig! Ända sen jag slutade plugga har jag varit så sjukt kunskapsgirig och haft så många olika tidningar och böcker att läsa att jag inte vet var jag ska börja. Vi får DN och Kuriren varje dag och att grundligt läsa igenom dessa tar sin tid på morgonen när man kanske inte alltid har tid, och sen har mamma en prenumeration på någon historietidning och en serie med historieböcker som är jättebra och spännande att läsa som dimper ner i brevlådan 1 gång i månaden och jag blir aaaalltid lika glad! Skulle låna en bok om buddhism på biblioteket igår, men det fanns ingen!

Och någonstans mitt i all denna tidning- och bokhets så inser jag att jag kan få all denna fakta på internet. Och då blir jag knäpp, det är som när man tänker på att rymden kanske är oändlig. Nåväl. Jag är ju av uppfattningen att kunskap är makt. Kunskap slår allting alla gånger.
Nu ska jag gå en runda med vovven, sedan blir det te, knäckemacka och historiebok! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar