torsdag 5 april 2012

Alltså nånting som är så himla jobbigt med mig själv är att jag ofta tänker att allt är förstört typ. Det låter mycket mer dramatiskt än vad det är, det är lite svårt att förklara men ett jättebra exempel som händer väldigt ofta i mitt liv är att jag vill vara hälsosam och nyttig och så, men samtidigt så älskar jag verkligen godis och socker och chips och sånt. Jag är fan en riktig gottegris. Men jag tycker ändå om att vara hälsosam, och då tänker jag alltid att jag måste skärpa mig med det onyttiga och t.ex. bara äta onyttigt på helger (onyttigt = godis/chips/fika/snabbmat m.m.). Så kanske jag köper godis mitt i veckan för att ha till senare i helgen. Och så tänker jag att jag måste bara smaka en, alltså 1 kan jag ju unna mig! Så äter jag typ 5 st. Sen äter jag lite till. Och sen tänker jag "faaaaaan" och så är ALLT FÖRSTÖRT. Dvs, hela veckan. Då kan jag lika gärna vara onyttig hela veckan. Och så är jag det. Pizza, chips, fika, bakelser och allt skit varje dag resten av veckan. Och så är allt bajs. Jag tänker "men nästa vecka så är det nystart".

Jag önskar verkligen att jag INTE tänkte att allt var förstört. Att jag tänker "ja, nu åt jag lite godis men det räcker nu, jag tar bara en extra promenad så är allt löst". Det är som att jag inte har nåt hopp om att jag kan fixa det. Det hela är lite komiskt, jag måste garva åt mig själv för det är ALLTID såhär. Samtidigt blir jag arg, för det är fan bara jag som bestämmer över mig. Det finns ju inte 2 jag. Men så tänker man. "Hoppas att jag1 kan hålla mig från sötsaker nu, för jag2 vill ju verkligen det. Men jag1 älskar ju godis så jag får hoppas". Man kan fan inte "hoppas" på att en själv ska göra nåt, det är ju bara du som ser till att det händer! Yeah, girlpowah black magic woman.

Nu har jag iaf kommit till en sån här situation då jag tänker att hela veckan är förstörd. För jag har ätit godis. Men fan heller! Om en kvart far jag och mjauis ut på promenad/joggingtur. Jävlar vilket långt och tråkigt inlägg. Radera?

1 kommentar:

  1. gaaah, jag är EXAKT LIKADAN. på pricken, hundra procent, precis exakt likadan. men du är så bra som försöker! och som ändå har de där nyttiga dagarna. de räknas faktiskt, även om de är enstaka. pussilago! :))))))

    SvaraRadera