torsdag 12 april 2012

Dags att konvertera?

Jag har alltid varit en Icamänniska och för det har jag nog mina föräldrar att tacka. Ica har alltid varit det självklara valet, och personalen är faktiskt mycket trevligare på Ica än på Coop. Iaf där jag bor. Men igår fick jag en uppenbarelse.

Hungrig som jag var (och eftersom Viktors matförråd ekade näst intill tomt) begav jag mig till Coop Forum för att införskaffa middag. Det var det enda jag skulle ha, men eftersom jag älskar att vandra i stora mataffärer så gick jag runt och kikade på lite allt möjligt. Och då hittade jag EKOHÖRNAN! Ojojoj, jag ville köpa hela avdelningen. Kryddor, "godis", tesorter, mjöl, frön, 484472 olika sorters bönor, torkade sojabitar och 47294 olika pastasorter, alla nyttiga och långsamma. Ja, det var ett himmelrike för en miljömedveten, hälsomedveten vegetarian. Dock inte en rik sådan. Fick i alla fall med mig en påse makaroner med quinoamjöl, paprika och aubergine som jag ska prova idag!

Hursomhelst. Då insåg jag, att det alltid är mycket mer välsorterat på Coop än på Ica. Till och med i Råneå är det skillnad. Fattas nåt på Ica så finns det på Coop. Dags att skrota Ica-kortet?

2 kommentarer: