fredag 25 maj 2012

All by myself

Idag klev jag upp på den makalösa tiden 03.45 för att skjutsa Viktor + vänner till flygplatsen. Och ja, det känns häftigt att skriva en mening innehållandes orden "idag skjutsade jag..". Det var fantastiskt ute, solen var på uppgång och luften var varm.
Så nu är jag själv här hemma hos Viktor. Det är riktigt skönt faktiskt. Jag har ett tydligt behov av ensamtid (vem har inte det?) och trivs med att vara själv (det känns som att man egentligen inte får tycka om att vara själv eftersom det strider mot de oskrivna reglerna för hur en människa av idag ska vara, dvs. bl.a. ha ett stort och energiskt socialliv som man alltid ägnar sig åt förutom när man klättar på sin karriärstege. Detta tycker jag är en väldigt intressant debatt men det är en egen diskussion och får därmed ett eget inlägg nån gång när jag har tagit mig tid (från mitt enorma socialliv och/eller min karriär)!). Har åkt till stan och handlat lite, löst korsord, druckit kaffe, lyssnat på E.S.T och kollat svt play. Funderar på att gå en lång promenad men det blåser faktiskt sjukt mycket ute så jag tror jag stannar här och läser ut bibliotekslåneböckerna så jag kan lämna igen dom imorrn!

Kan nästan inte tänka på annat än att på söndag bär det av, och jag längtar så himla mycket! 
(Ska även sitta BÄNKAD, och då menar jag B.Ä.N.K.A.D. framför ESC 2012 imorgon! Hejaaaa Loreeeeeeen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar