torsdag 24 maj 2012

The countdown has begun!

Det har varit så sjukt varmt idag, lätt varmaste dagen hittills och det har varit såååå skönt! Har suttit ute och stekt i flera timmar (och smort in mig gång på gång) och lyssnat på radio och löst sudoku. Så himla härligt.
Idag har jag även hållt på och packa inför resan eftersom jag åker till Viktor ikväll och stannar där tills vi åker på söndag. Det känns verkligen som en dröm, som att det inte kommer hända. Så fruktansvärt härligt!
Att bila i Europa är en sån där grej som man tänker att man måste göra nån gång men som aldrig blir av, men nu kommer det verkligen bli av och jag kan inte förstå det. Det känns som en bra introduktion av vår fina världsdel; se lite av mycket. Har ingen aning hur många platser vi kommer hinna se och hur mycket tid vi kommer spendera i bilen men för mig gör bilandet ingenting eftersom jag älskar att både köra och åka. Kan dock inte låta bli att känna ett sting av oro (eller ett stort lass snarare) som den planeringsmänniska jag är. Vill veta hur det kommer se ut i förväg, vill veta hur galen trafiken är, vill veta vill veta vill veta! Oroar mig också jättemycket att det ska hända någonting. Bli av med passet, bli av med pengarna, krocka osv. osv. osv. Men händer nåt så händer nåt och det är inget jag kan styra nu.. Så nu får jag glömma oron och bara se det positiva! Nu blir det att packa det sista och sen laga middag innan jag flyr råneå på 3 veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar