onsdag 2 maj 2012

Min valborgsmässoafton var mysig. Jag brukar inte festa på valborg, tycker mest det känns som en ursäkt att dra ihop en megaröjarfest. Visst är det kul att festa ibland men på valborg tenderar samma fenomen att uppstå som på nyårsafton; man SKA helt enkelt festa för att det är en sådan dag, och det ska vara den BÄSTA och STÖRSTA festen och man ska ha SÅ JÄVLA KUL. Och så blir förväntningarna skyhöga. Nåväl.

Faster kom hit och vi hade lite vårbuffé; jag gjorde broccolibiffar med halloumi, tsatziki, sallad med melon och stekte lite vegetariska cocktailkorvar. Så gott! Var även tvungen att äta lite sill till. Den dagen var nog även första dagen på 208 år som jag motstod frestelsen av att äta efterrätt. Jag är less på att alltid vara sugen på någonting, för jag är verkligen ALLTID sugen på någonting så nu kör jag ena hälften av LCHF, närmare bestämt bara LC. Tror inte på att äta massa fett, äckligt känns dessutom.
Men mindre kolhydrater tror jag på, eftersom många av kolhydraterna vi stoppar i oss har samma effekt på oss som socker (vit pasta bl. a.). Har precis kommit in från vårens första riktiga cykeltur och fyfan vad ont det gör i arslet. Det var inte roligt nånstans. Ibland tror jag helt enkelt att jag inte är ämnad att vara sportig. Men nyttig kan jag vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar