torsdag 17 maj 2012

Senast utläst;

Prime Time av Liza Marklund.
Läste första Marklundboken för ett par år sedan, "gömda", blev helt fast och läste ut den i ett sjå. Läste sedan uppföljaren "asyl" för att därefter fortsätta med hennes böcker om journalisten Annika Bengtzon. Detta är 5e eller 6e (så många att hålla reda på!) boken i serien där alla delar är fristående. Tycker egentligen inte att själva historierna är så makabra, men jag tycker om sättet hon skriver på och jag älskar faktumet att det är svenskskrivet just för att man känner igen vissa miljöer och svenska seder och dylikt. Extra roligt att Liza själv är från Piteå och har skrivit på norrbottenskuriren, och en av böckerna utspelar sig väldigt mycket i Luleå (det är "Den röda vargen" som även har bäst handling!).

Nåväl, Prime Time var som sagt inte särskilt makaber i handlingen men ändå helt okej. Tycker om att läsa Liza Marklund. Det är väldigt lättsmält och passar bra när man vill ha en "mellanbok" (= en bok som är lite lättare och ev. kortare, som jag brukar läsa mellan lite tyngre böcker där man måste läsa mycket mellan raderna och vara 100% koncentrerad hela tiden). Liza Marklund är sommar för mig.
Det bästa med Liza Marklund är att det aaaaalltid finns någon bok av henne på second hand-butiker, och jaghar köpt alla mina böcker av henne på second hand. Nu ska jag börja söka efter nästa bok i ordningen: Nobels testamente!

1 kommentar:

  1. sv: Hahahhaa, åh ja björnbilden är UNDERBAR! :)

    SvaraRadera