onsdag 9 maj 2012

Utopi

Jag är så omåttligt less på att ständigt matas av reklam. Det är ren hjärntvätt. Den gemensamma faktorn för allt är "detta gör dig lycklig" eftersom det är det som alla människor strävar efter. Om man kollar noga på tv-reklamer så märker man att majoriteten innehåller glada människor. Tre unga tjejer som kör den där nya bilen och den är så bra för dessa stadstjejer för den är liten och färgglad (för det är såna bilar tjejer gillar) och alla skrattar och är så lyckliga för att de har den bilen. Dessutom blir du, i samma situation, matad med hur du ska se ut. På bilden av Doves brun-utan-sol (som jag för övrigt innehar) reklam står 4 kvinnor i underkäder och skrattar och är lyckliga just för att de har fått lite sommarfräsch hy. Jag vill bara skaffa en stuga nånstans avlägset och isolera mig med böcker och musik och ingen TV eller dator eller internet och odla egna kryddor och växter och bara leva och må bra UTAN att någon säger åt mig hur jag ska vara eller vad jag ska köpa. Fiska egen fisk som jag röker och plocka bär och koka sylt och baka bröd och bullar.. Ingen spegel ska få finnas och inget smink heller. Tänk om man kunde leva såhär då och då, några gånger per år, skulle man inte känna sig mycket renare då?

1 kommentar: