lördag 16 juni 2012

Bitchin'

Som vanligt är jag ungefär en säsong efter när det gäller vad jag gillar och tycker är snyggt. Denna gång gäller det klackarna av Jeffrey Campbell som jag tyckte var avskyvärt fula när de kom men som jag nu gärna skulle betala mycket pengar för att inneha! Om jag skaffar mig ett par kopior (varför lägga pengar på ett märke?) så hoppas jag att de kommer vara populära även när jag använder de så att jag nån gång kan känna att jag är lite inne och moderiktig!

Annars har det varit sjukaste dagen på jobbet hittills (av 3 å andra sidan, men jämför man med hela förra sommaren så var det inte många sådana här dagar!) pga. personalbrist och överflöde av vårdtagare. Jag förstår inte hur kommunen prioriterar sina pengar men skulle de prova jobba 100% i 2 veckor på klockarängen (eller förmodligen vilket boende som helst) så skulle det nog bli mer klirr i vårdkassan och garanterat mer personal. Jag vill inte bli en sur gammal nucka som sitter och bitchin' 'bout her boss men jag tänker inte sitta tyst när pengar är sjukt felprioriterade! Okej, kylhallar till serverhallarna är väl ett måste men jag förstår inte hur en väl fungerande äldrevård inte är det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar