tisdag 3 juli 2012

Effektivaste bantningsmetoden: bli av med 2 kilo på 24h!

Ja, så var det då min helg. Natten tors-fre var hemskt, jag kräktes 3 gånger i timmen i 7 timmar och hade dessutom diarré (ja, äckligt..) och mina föräldrar var inte hemma. Jag kände mig hjälplösast i världen och det var helt avskyvärt! Hela helgen plus gårdagen har jag varit helt energilös och svag och illamående. Magsjuka har nämligen brutit ut på jobbet och näst intill alla boende (+ ett antal personal) har fått det (det är i dessa fall det verkligen INTE borde vara någon karensdag..). Men det finns inte så mycket att göra, utan vi får helt enkelt vänta ut det. Jag har i alla fall bara imorgon kvar att jobba innan jag åker till Gävle och jag får hålla tummarna att jag inte drabbas igen!

Sist jag hade magsjuka var nog 2007 eller nåt sånt. Jag var hemma hos min dåvarande pojkvän och vaknade mitt i natten av att jag behövde spy. Tog meterlånga steg till toaletten men mina pygmében räckte inte riktigt - faller ihop på tröskeln och rååååkräks. Letar febrilt efter diskmedel men hittar det inte och bli tvungen att väcka honom och förklara att jag råkade spy utanför deras toalett och behöver städa.. Inte mysigt. Men om det i och med min nuvarande magsjuka har uppstått ett mönster så är mönstret detta: magsjuka 1 gång / decennium. Vilket är väldigt fördelaktigt för mig för det verkar ju inte vara alltför ofta (om man kan lita på hundraprocentig statistik bestående av endast 2 fall..). Varför jag dedikerar ett helt inlägg till magsjuka kan man fråga sig, man kan också fråga sig varför inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar