lördag 28 juli 2012

When in Rome..

När jag och killarna var ute och bilade längs Europas vägar så tog vi till ett speciellt motto som orsak att göra massa (knäppa/galna/roliga) saker som man borde göra; ta seden dit man kommer. På engelska lyder det "when in Rome, do as the romans do". Nu får jag äntligen använda det uttrycket bokstavligt talat!
I september flyger jag och mjauis ner till Rom för en vistelse på 5 nätter. Det kommer bli helt underbart och fantastiskt och jag har haft Rom som drömresemål i sååå lång tid. Jag kan inte fatta att det verkligen ska bli av! Jag har iaf massa tid på mig nu att undersöka alla sevärdheter på nätet först så man vet vad man ska prioritera.. men Vatikanstaten och sixtinska kapellet är iaf ett måste. Så häftigt!

Denna helgen är jag ledig, och det är såå skönt. Även om rastlösheten infinner sig 2 timmar efter uppvaknandet men såhär på kvällskvisten har jag lättare att slappna av. Har beställt de två resterande delarna i Hungerspelentrilogin samt en skiva av e.s.t. Att få lön måste vara en av de bästa känslorna i världen. Nåväl. Nu ska jag fortsätta lyssna på jazz och måla naglarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar