söndag 23 september 2012

cinnamon tree

Totalt, fullkomligt slut efter 4 dagars intensivt jobb, varav 3 som köksa på klockarängen. Axlar, fötter, rygg, psyke. Imorrn ska jag vara ledig och det kommer bli underbart.
Detta leder mig till en livsstil som jag ofta kommer på mig själv att intressera mig för och bli imponerad av; asketism (? okej så kanske det inte heter men det är iaf den livsstilen som asketer lever).

Nu när jag har jobbat 4 långa jobbiga dagar så kommer min lediga morgondag att kännas gudomlig, mer än vanligt. Jag kommer att uppskatta den mycket mer än om jag hade varit ledig i helgen.
Asketer lever under extrema förhållanden med avsikt för att uppskatta livet mer. Det är så sjukt sant. Man kan ta vilket exempel som helst; håll dig jättelänge från att kissa - uppskatta en toalett mer än nånsin. Sätt värde på saker. Ät ute 9 dagar i sträck - uppskatta hemlagat. Sov i en crappy säng i 4 nätter - uppskatta din egen säng mer. Känn mer tacksamhet. Denna livsstil fascinerar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar