torsdag 27 september 2012

HP Pavilion G6-2121so

Nu har jag äntligen beställt och betalat min alldeles egna laptop! Överlycklig och exalterad är jag, kan inte vänta tills den anländer. 750 gb hårddisk, någon bra intelcore processor, 15,6 tums skärm och jag är supernöjd! Den blir ett bra hjälpmedel till mina framtida studier :)

För övrigt är jag nu helt recoverad från en extremt svullen och öm halskörtel (har ingen aning om det är den som benämnas som sköld, spott, eller lymf men bukspott är det nog inte..) som har gett mig mycket ont de senaste veckorna. Men eftersom det dessutom har kommit och gått under dessa veckor kan jag inte utesluta att det inte kommer tillbaka, men för tillfället är jag glad att slippa smärtan vid sidledsrörelse av tungan. Borde väl egentligen ta det lugnt ett par extra dagar bara för att verkligen bli av med det sketna viruset men får jag jobb så tar jag det och ska jobba 16-21 ikväll och 8-17 både lör o sön.

För övrigt är jag inne i ett läsflow och det känns underbart. Har många böcker på min "to read-list" och beställde 4 nya igår (Jonas Gardells "torka aldrig tårar utan handskar del 1: kärleken", Sofi Oksanens nobelprisbelönade "Utrensning", klassiska "Dracula" samt en ny rosad feministbok skriven av en kvinna som heter Moran i efternamn; tycks alltid glömma bort både titel och förnamn!) så nu har jag supermycket att se fram emot vid lediga dar. Läste precis ut "aldrig fucka upp" av Jens Lapidus och ser extremt mycket emot fortsättningen så snart jag har läst ut "livstid" av Liza Marklund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar