tisdag 18 september 2012

Oj, nu får jag nästan vifta bort dammet från denna blogg, så länge det var sedan jag uppdaterade! Har hunnit åka till Kramfors, Stockholm, varit sjuk 2 långa gånger samt varit i Rom. Det finns otroligt mycket att berätta om den senaste tiden att jag nog låter bli. Det kommer säkert dyka upp lite små anekdoter då och då ändå..

Hursomhelst. Det som just nu står på agendan är: Umeå. Efter en tids tänkande har jag slagit mig till ro vid tanken att flytta dit. Det känns jättebra och jag är superpepp och längtar tills det sker! Får dock hålla i tyglarna lite grand, måste jobba lite här först och spara pengar så jag faktiskt har råd med en flytt. Under tiden söka jobb och undersöka boendemöjligheter.
Satt även igår och tittade på fristående kurser vid Umeå universitet som jag ska anmäla mig till så snart jag får nya användaruppgifter. Är så himla sugen på att plugga någonting, och efter resan i Rom har jag verkligen fått mersmak på språk så kurserna jag söker till blir; franska, tyska, och engelska men även två politikkurser och en kurs om hinduism och buddhism. Ser jättemycket fram emot detta, och det känns så skönt att äntligen ha lite av en plan iaf.

Så nu får jag bara hoppas att vikariebehovet i Råneå är stort, dessvärre verkar det som att alla är friska just nu.. Menmen. Det kommer nog. Tills vidare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar