fredag 21 september 2012

Thank god it's friday..?

Det finns en sak jag saknar med att gå i skolan (förutom att lära sig saker) eller att ha ett regelbundet jobb (vilket jag i princip aldrig haft, endast sommarjobb, but still!) och det är den fantastiska helgfeelingen. Att jobba som springvikarie (eller att öht jobba i vården tror jag..?) innebär att man har väldigt oregelbundna tider och jag har aldrig känsla för helg längre, vilket är riktigt synd. Att känna utmattningen en fredag eftermiddag men att samtidigt ha tålamod för man vet att snart är det helg och då kommer vilan.
Visst känner man så en tisdag om man jobbar 4 dagar i sträck och ska vara ledig 2 dagar, men det är inte samma sak för på helgen är ju alla lediga. Veckorytmen är utraderad.
Så, vad gör jag då denna fredagkväll? Fredagsmys? Fest? Nej, jag ligger halvdäckad i soffan efter stressigt jobb 8-17 och kämpar emot sömnen, eftersom jag börjar 7.30 både lördag och söndag. Men det är lika bra ändå, helger i Luleå (med omnejd..) är ändå samma sak som vardag nuförtiden. Och jag vill verkligen ta allt jobb jag kan få!

Men, eftersom klockan nu visar 21.09 och jag har varken tagit bort smink eller ätit kvällsfika så känner jag mig nu en aning stressad inför att komma i säng (ja, jag behöver lägga mig tidigt) och eftersom jag måste vara vaken en stund efter att jag intagit min kvällsdryck så jag hinner kissa ut den innan jag lägger mig, annars vaknar jag 2 timmar efter sömnstart eller så kan jag inte somna för jag vet att jag måste kissa snart, så måste jag avrunda nu (ska även hinna med att söka till Guinness rekordbok angående världens längsta mening). Lägger väl upp någon i sammanhanget meningslös bild.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar