onsdag 10 oktober 2012

How to be a woman

Igår fick jag för första gången prova på att vara personlig assistent. Jag är inte tillgänglig för sånt egentligen men det var tydligen kris så jag ryckte in. Det var spännande, har alltid funderat på hur det är att vara PA.. så nu kan jag kryssa av det på min "to-do-in-life-list". Har faktiskt sökt ett jobb som PA i Umeå idag. Och lägenheter. Dessa jobb och lägenheter.. Men skam den som ger sig! Vill man så går det. Jag blir bara så jävla arg för att det var så lätt förr i tiden. Man gick in på konsum och fick lagerjobb direkt. Det är den här tiden som många politiker har levt och därför förstår de inte ungas situation idag. Morr..Får iaf mycket jobb nu vilket jag är oerhört tacksam för. Har dessutom fått jobb lör-sön (femte jobbhelgen i rad tror jag?) vilket känns otrooooligt skönt. Verkar bli en ledig dag idag, kan nog behövas.

Nej, nu ska jag svälja min bitterhet och läsa How to be a woman av Caitlin Moran.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar