torsdag 18 oktober 2012

Idag bestämde jag mig för att städa mitt rum eftersom det var ett tag sen sist. Det känns alltid så lönlöst att städa mitt rum för det är verkligen som att försöka polera en bajskorv - det blir ändå inte fint. Tapeterna är trasiga och fläckiga och jag har verkligen saker öööverallt. Min bokhylla är överbelamrad med grejer och för att kunna dammtorka ytor som t.ex. byrå eller fönsterbräda måste jag plocka bort sakerna därifrån. Men det finns ingenstans att ha dem! Så jävla frustrerande och nu har jag sprungit runt i huset och letat efter flyttkartong eller dylikt så jag kan börja plocka bort böcker från bokhyllan och ställa all skit där istället (skit; främst en uppsjö av doftljus och värmeljushållare men även parfymer, krämer och annat krimskrams som jag ändå inte vill kasta). Men det finns ju inga jävla kartonger. Så nu har jag tillfälligt gett upp. Tänker "jag flyttar ju ändå inom 2-3 månader kanske så då får jag ta grovstädningen" och då får jag även plocka bort alla jääävla grejer.. suck. Är det bara jag som har detta (i-lands)problem?

I alla fall. Av den här anledningen tycker jag det är mycket roligare att städa övriga huset för då ser man verkligen skillnad eftersom det inte är fullproppat med saker överallt. Man kan byta dukar och sprida ut några av mina värmeljushållare (ett sätt att få lite rensat från mitt rum, men oftast åker dessa värmeljushållare direkt tillbaka till mitt rum eftersom jag enligt mamma inte får ha NÅGRA av mina saker på nåt annat ställe än i mitt rum. Även detta är frustrerande).

Så nu planerar jag att städa hallen. Zeke drar alltid in så sjukt mycket gräs och skit så det behövs nästan alltid dammsugas där. Nåväl. Detta inlägg har nog ungefär intressefaktor 1 av 100. But so is my life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar