fredag 19 oktober 2012

Kunskap är makt

Har precis kommit hem från lille mjau på fika och djupa samtal. En av sakerna jag gillar bäst med mjauis är att vi alltid kommer in på politik, genus och annat tänkvärt när vi pratar. Det blir verkligen alltid så och det är så skönt att ha nån att diskutera detta med, någon som alltid tar en på allvar och begrundar det man säger. Att alltid få respons och att alltid få höra väldigt tänkvärda saker. Att inspireras genom nya tankesätt och teorier. Samtidigt som vi diskuterade kollade på vh1 eller nån sån där musikkanal, och jag skojar inte när jag säger att varenda video innehöll minst en (1) tjej i underkläder. Alltså, det är ju vardagsmat. Man blir inte förvånad förrän man börjar tänka på det. Man matas med det hela tiden och det sätter sig i hjärnan utan att man märker det. Men när man väl börjar tänka och analysera så ser man så tydligt. Det allra första jag ska lära mina barn, det jag alltid ska påminna de om jämt och ständigt är att vara kritiska och ifrågasättande och att aldrig vara rädda att gå emot strömmen.

Kunskap är makt.

2 kommentarer:

  1. Det är något av det bästa jag vet med dig med! Och att du är så himla smart och rolig.
    Mjauis<3 :)

    SvaraRadera