onsdag 24 oktober 2012

Pitty me! :(

Jag har ju en fuckad tand som har gett mig mycket besvär sedan högstadiet, och för att göra en lång historia kort (vi tar tandhistorian i nåt annat inlägg..) så slutade det iaf med att jag fick rotfylla. Och detta var när jag gick på högstadiet. En tand som är rotfylld har ingen känsel, det har nåt med nerven att göra, den är som "död". Vilket är skönt, för när jag måste fixa nåt med den här tanden så behöver jag ingen bedövning. Hur som helst.

I förrgår började jag känna smärta kring den här tanden, och eftersom jag vet att den är död så kan jag räkna ut att smärtan kommer från nånstans omkring roten. Men, läkarrädd som jag är så tänker jag naivt att "det går kanske över" och gör inget åt saken. Det har jag fått sota för inatt då jag knappt har fått en blund pga. helvetisk tand/rotsmärta. När det gör som mest ont så känns det som att hela tanden ska spricka. Det känns som att någonting vill komma ut och tanden är i vägen. Så imorse ringde jag till tandis och fick en tid. Jag bävar inför vad som ska behövas göra för att få bukt på detta mysterium.. Pitty me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar