onsdag 31 oktober 2012

Working 9 to 7

Dagen känns så himla skum när man kommer hem 7 på morgonen och lägger sen för att sedan vakna 14.00 och äta frukost. Natten var iaf väldigt lugn och gick jättebra så jag hoppas på samma flyt inatt.. ser redan fram emot att ställa dygnet till rätta haha!

Hursomhelst. Idag är det sista oktober - med andra ord - imorgon är det november - med andra ord - snart är året slut! Samtidigt som jag är förvånad över hur fort tiden går, för det känns verkligen som att sommaren var typ igår, så känns det mysigt med november och jag längtar efter snö och julmys. Det känns också skönt med ett nytt år (även om förra nyåret också känns som typ förra veckan..) och den nystart som det innebär. Ett oskrivet blad då allt möjligt kan hända och jag hoppas verkligen på förändring! Självklart hoppas jag att jag bor i Umeå när nästa år inleds, men det börjar kännas hopplöst att kunna flytta dit snart. Kollar lägenheter och jobb varje dag och har ställt mig i kö på massor med lägenheter men min kötid är helt enkelt för kort och det finns inte direkt en uppsjö av jobb att söka. Men när jag får mitt antagningsbesked från Umeå universitet (räknar med att komma in på åtminstone ett par kuser) kan jag även söka studentboende och då är det till min fördel att jag har kötid på 1 år och 7 månader. Men är det något jag har lärt mig i mitt relativt korta liv så är det att saker löser sig aaaaaalltid på ett eller annat sätt. True story.

Nu ska jag göra mig i ordning inför nattens jobb!
Gammal bild på mig och bror från förra året då Luleå mötte Djurgården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar