måndag 22 oktober 2012

Zzzz..

Alltså, mitt sömnbehov verkar aldrig ta slut och det är så himla frustrerande. Jag blir alltid trött jättetidigt på kvällen, men jag vill ju inte lägga mig för tidigt så då lägger jag mig kanske 21.30. Och så kanske jag somnar 22.00. Och eftersom jag har sovit bra de närmsta nätterna förväntar jag mig att sova kanske 8 timmar, till klockan 6.00. MEN. Om jag inte ställer väckarklocka så vaknar jag kanske kring 9.30 och har jätteont i huvudet för att jag har sovit för mycket. Så då ställer jag väckarklocka på 8.00 och tänker (det är ju ändå 10 timmars sömn, jag kommer säkert vakna tidigare) men grejen är att jag gör inte det. Jag vaknar av väckarklockan och känner att jag absolut hade kunnat sova längre. Men jag masar mig upp ändå för nån måtta får det väl vara. Och såhär är det alltid. Har jag enormt stort sömnbehov eller vad är det frågan om? Det hade varit så fantastiskt att vakna kring 6.00 och endast behöva 8 timmars sömn. Nu när jag ändå är så duktig och lägger mig tidigt menar jag ju. Är jag ensam om detta?

Btw så fick jag en smärre chock när jag klev upp (klockan 8..) och slängde ett öga på termometern eftersom jag ska gå med Zeke. Första prio på inhandlingslistan: långkallingar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar