söndag 11 november 2012

Focusrite scarlett 2i2

Idag är det söndag, men eftersom jag hade söndag halva dan igår så kommer nog detta kännas som måndag. Hursomhelst så var gårdagen en bra dag med stadsvandrande med mjauis och sen jobb i hemtjänsten. Dock var det ett tag sen jag var i hemtjänsten så nån hade flyttat till annan bostad och så hade det tillkommit några nya kunder, men jag snurrade på så gott jag kunde i den vita tjänstebilen.
Gårdagens höjdpunkt var nog ändå mitt efterlängtade inskaffande av ett ljudkort + inspelningsmic! Vilken underbar känsla att äntligen lägga pengar på saker som gynnar mitt kreativa skapande. Nackdelen är bara att jag inte får sakerna att funka.. Har provat allt jag kan komma på och det känns drygt att inte kunna komma igång med det på en gång. Blev lovad att få komma in med datorn och alla grejer till musikaffären och få det fixat om nåt skulle krångla, men idag har de stängt och imorrn jobbar jag 7-16.30 så detta får nog vänta ända tills på tisdag. SUCK! Är såååå sugen på att komma igång. Nåväl. Den som väntar på nåt gott..

Lille mjau :)

Laxmacka och dammsugare ("filmrulle" enligt fiket..) med en framträdande kanelsmak.. :/

Hittade en fin liten tavla på röda korset
Mitt fina, röda lilla ljudkort som tyvärr inte vill funka som det ska :(

1 kommentar:

  1. beroende på vad problemet är, så kan asio drivers hjälpa. Tanka rätt version och prova lite http://www.asio4all.com

    SvaraRadera