fredag 16 november 2012

Konsumenten i mig väcks till liv..

.. när jag tänker på alla dyra saker jag vill ha. Jag köper aldrig dyra saker, men jag har ändå aldrig pengar över. Istället lägger jag pengar på en massa skit (tidningar, kaffe, snus, tuggummi, basiclinnen, godis m.m.). I förra veckan gjorde jag faktiskt ett undantag då jag köpte ett ljudkort, en inspelningsmic och ett micstativ. Men det var nog bara för att det var spontant och impulsivt, annars hade jag aldrig köpt det, trots att jag har velat ha det jättelänge.
Men nu kanske jag bör tänka om. Fr.o.m. nån gång i framtiden, t.o.m. 1 månad efter denna tidpunkt i framtiden, ska jag ha en helt skitfri månad. Inga historietidningar, inga pressbyråkaffe, inga färdigmiddagar (snus och tuggummi är undantag..).
Jag har alltid bara tänkt "men jag kommer aldrig ha råd att köpa en gitarr för 5000 kr, lika bra att sluta drömma" men nu när jag jobbar skulle jag faktiskt ha råd om jag inte köpte all skit. Bara för att fira denna insikt ska jag lägga upp saker jag drömt om att köpa sen jag var 15 år (okej bilen har tillkommit på senare tid..).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar