fredag 23 november 2012

motivation = 0

läsmotivation = 0
träningsmotivation = 0 x 0
bramatmotivation = 0
jobbmotivation = 0
görasigfinmotivation = 0
läggasigmotivation = 0
klivauppmotivation = 0
åkatillstanmotivation = 0,4

Detta jäkla novemberväder tar kål på mig. Som ni kan klura ut av listan ovan har jag inte mycket pepp till övers för nånting. Om jag kunde (med gott samvete vill säga) skulle jag nog ligga kvar i sängen i några veckor och bara kolla film och tv-serier.
Det har varit dimmigt, regnigt, duggigt, blåsigt, grått och framförallt mörkt i hela november känns det som. 15.30 idag var det kolsvart ute. Och småhalt. Och dimmigt. Och vi är bara i november. Även om det kommer kännas lite ljusare när snön kommer för att stanna så kommer ändå den helvetiska kylan att tillkomma och då känns allt lika mörkt + svinkallt. Och det kommer dröja ända till april innan vi kan känna värmande solstrålar igen. All snö kommer inte vara borta förrän i maj. Riktig värme kommer inte inträda förrän i juli. Det är 7 månader dit.

Men, som listan även förtäljer, har jag en gnutta motivation till att åka till stan. Så det ska jag göra imorrn. Ska dessutom till Coop på Örnäset och leta efter naturellschampo (varför har alla slutat sälja den?) och till Ica maxi på storheden för att köpa macaronformar och diverse annat kul. Är iaf såå tacksam mot mig själv för att jag köpte ljudkortet + mic så jag har ett tidsfördriv som jag älskar och får tiden att springa iväg. Märks dock att jag inte är van att sjunga nu, blir öm i halsen efter en kort stund.
Nåväl, nu ska jag krypa ner i sängen med korsord.

P.S; imorrn är det 1 månad kvar till julafton. what's going oooon...? D.S.

2 kommentarer:

  1. åh paprika, skickar lite pepp! kom till umeå snart vetja! :D <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. naw, tack :) det vore underbart att avlägga en liten visit i umeå :) saknar dig paprika! <3

      Radera