måndag 3 december 2012

Makroner

Igår var det första advent så jag och mjauis passade på att strosa lite i stan med julskyltning och allt. Köpte ingenting på marknaden, men däremot hittade jag äntligen macarones-formar och så köpte jag det efterlängtade pralinsetet, båda från claes ohlson. Tog mig faktiskt upp i tid till julkalendern idag och har donat sen dess med promenad, matlagning och självklart makronbak (de heter tydligen makroner på svenska)! Är nöjd över resultatet med tanke på att det var första gången jag provade. Och de kommer sannerligen bli ännu bättre nästa gång. Gjorde med hallonsmak (men de smakade faktiskt knappt hallon..) idag, funderar på vad jag ska göra nästa gång.. Mintchoklad kanske?

Första gräddningen - några sprack, alla sjönk ihop men det smakade iaf bra. Andra gräddningen blev både fluffiga och ospruckna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar