onsdag 19 december 2012

Nyårslöfte nr. 1 (av obestämt antal)

Jag är en människa med intresse av att veta mer och att generellt få mer förståelse för saker, och därmed bli mer ödmjuk i värderingar och annat. Så idag kom jag på det briljanta nöjeslöftet som går ut på detta:

Nyårslöfte nr. 1
Att få nya infallsvinklar på olika ting, att eventuellt krossa fördomar och försöka förhindra uppkomsten av fördomar genom att läsa en bok som jag absolut inte är intresserad av att läsa (speciellt om jag har dömt boken utifrån utseendet eller vad jag har antagit att den ska handla om. Boken om Zlatan är ett bra exempel!) och att se en film som jag inte heller är ett dugg sugen på att se. Förmodligen kommer jag få mig en tankeställare.

Det största projektet med detta nyårslöfte blir att faktiskt komma ihåg det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar