tisdag 1 januari 2013

April - juni

4. April
Under denna härliga månad händer det inte något särskilt. Kommer igång bra med joggingen men börjar känna av ett knä, filar på tågluffarplaner med Gunnar och målar påskägg och äter påskbord med mjauis. Alltmänt mys skulle man kanske kunna säga.


5. Maj
Den 11e maj klarar jag uppkörningen och den 14e maj hämtar jag ut mitt körkort. Äntligen! En bedrift som jag är riktigt stolt över att jag har avklarat, och livet blir så mycket mer bekvämt. Att ta körkort är en av sakerna som jag alltid tvivlat lite på om jag klarar av eller inte. Men nu visade jag mig själv. Och att jag tog körkortet just då var ju bra, för två veckor senare (27e maj) drar jag och 3 killkompisar ut med bilen i europas huvudstäder. Det blev ingenting av tågluffningen så vi gjorde såhär istället och det kommer nog alltid vara en av de häftigaste saker jag gjort. Vi hann besöka Hamburg, Amsterdam, Bryssel, London, Paris och Berlin. För övrigt läste jag mycket böcker, bl.a. H. G. Wells och Liza Marklund.

6. Juni
Detta är nog månaden med minst uppdateringar. Den 11e juni kommer jag tillbaka från europaresan och börjar mitt sommarvikariat på klockarängen den 13e. Det är så härligt när man tittar tillbaka på dessa sommarbilder och får känslan som  man hade då. Underbart. Jag har en lugn midsommar med släkt i min fasters sommarstuga i Långsel. I juni går även min käre morfar bort, ca 1½ år efter mormor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar