söndag 20 januari 2013

Hej Umeå!

Så nu är jag här. Efter 5 timmars buss som ändå var ganska behagligt och 50 minuters släpande av 20-kilosväska (sträckan jag gick var ändå bara 1 km - det värsta jag gjort på länge!) så är jag nu framme på mitt vandrarhemsrum i fina Umeå. Jag har redan hunnit med att bekanta mig med närmsta Ica samt min vandrarhemsgranne som också är blivande student och lika nervös som jag. Så det känns bra, och nu är jag inte lika orolig längre.
Det känns otroligt kul att träffa nya människor, jag är superpepp på att lära känna massor av härligt folk! Jag vill nästan gå fram till varje person jag möter och fråga "hej! är du också blivande student?" men jag håller mig i schack. Imorgon blir en väldigt spännande dag, min allra första dag på campus. Är lite orolig att jag kommer gå vilse på vägen dit, trots karta och vägbeskrivning, men någgerst kommer jag ju. Nä, nog vet jag det blir bra. Nu ska jag kolla på "så ska det låta" i mitt mysiga rum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar