måndag 21 januari 2013

It was the best day ever..

.. ja, så känns det nästan efter dagens bravader. Har varit igång sedan 7.10 imorse och nu är klockan 22.30. Är helt slut, men dock på ett bra sätt. Dagen har överträffat alla förväntningar och nu ska jag berätta hur!

1. På vägen till universitetet och även min allra första dag, nervös såklart, så möter jag en klasskompis från folkisen jag pluggade på. Vad är oddsen?! Visste inte ens att han bodde i Umeå. Efter kram, lite småprat och tydliga direktioner till Humanisthuset går jag vidare med en mycket bättre känsla i kroppen.
2. Hade helt inställt mig på att gå runt ensam första dagen, som ju inte hade varit så konstigt eftersom det tar ett tag innan man börjar känna varandra, men redan innan lunch är jag delaktig i ett gäng supertrevliga och lättsamma tjejer. Så härligt!
3. Efter en dag på campus möter jag upp Mickis på en fika. Så underbart att träffa denna kära vän! Och inte nog med det, 3 dallasianer till joinade fikat och glädjen var enorm.
4. Tar en snabb paus på vandrarhemmet innan jag beger mig till Ica Maxi (som egentligen borde få en egen punkt!) och kollar snabbt mailen. Där upptäcker jag att jag har blivit godkänd av Bostaden som hyresgäst på Nydalahöjd. Ett studentrum på 21 kvadrat är numera mitt att inta! Inflyttning beräknas till 1a februari. Lycka!!

Det känns skönt att efter så mycket slit, ångest och arbete så får jag nu äntligen lite avkastning. Alla oroliga nätter, klumpen i magen, alla otaliga telefonsamtal och mail have paid off. Och jag ser så mycket fram emot att få börja plugga. Är ledig imorrn, men ska möta upp en tjej från engelskakursen på campus och gå omkring och bekanta mig lite med området och biblioteket och sånt. Sedan blir det ytterligare en stund med kära Mickis. Det går bra nu!



3 kommentarer:

  1. Vad roligt att det har löst sig med boendet! Sköt om dig och LYCA TILL!!!!!

    SvaraRadera
  2. haha! smickrande bild... <3

    SvaraRadera
  3. Jaaaa, GRATTIS :D Vad skönt att det löste sig!

    SvaraRadera